In quanto persona fisica,l'attore possiede un corpo di sangue ed ossa il cui peso fisico e' controllato da forze fisiche, possiede esperienze sensoriali di cio' che accade entro e fuori il suo corpo, e,del pari,sentimenti,desideri,aspirazioni,ma come strumento artistico,tuttavia,l'attore consiste _almeno per il pubblico_ soltanto di cio' che di lui si puo' vedere. Le sue proprieta' e le sue azioni sono implicitamente definite da come appare e da cosa compie. Un peso di cento chili sulla bilancia non sara' avvertito dal pubblico ,se sembrara' che egli abbia la leggerezza di una libellula , i suoi turbamenti sono limitati a cio' che appare dai suoi gesti e dalla sua posizioni.(R.Arnheim)

workshop

During the days those taking part in the common work will be guided to learn ,organically, a training useful to develop the pre-expressive quality of the actor. This kind of phisical training don't take into consideration the sentiments of the actors,his identification with the character :we'll not walk in the direction of the "expression". The "pre-expressiveness",in the meaning explained by the theatrical antropology,is the necessary condition to any other following training,it's the starting line and as aim it have the intensification of the "stage life" of any kind of actor : to become a presence that conquer , cinesteticamente,the attention of the audience.

Il Workshop sarà suddiviso in tre fasi.

Il programma dell'aspetto corporeo del workshop si adeguerà alla preparazione fisica dei partecipanti ed alla praticabilità del luogo di lavoro

first phase :consciousness of the body/instrument

Second phase : from th Dynamic Expressiveness to the Static Neutrality

The dynamics and expressives possibilties of the body's moving centres will be explored analysing the "prossemica" qualitiy of the comunication : the grammar that regulate the distance between the people. The second phase of the work will finish with a re-composition of the differents centres that have as aim the construction of a neutal,static,posture : pre-espressivness condition necessary to the last phase of the work.

Third phase: Neutral Dynamic ed Inter-action

Si sperimenterà la dinamica del movimento neutro , la sua relazione con il ritmo e la conseguente possibilità espressiva

::::::::IN COSTRUZIONE:::::::::::::